hír
Állva tapsolva fogadta a közönség csütörtökön Elek Juditot a 76. cannes-i nemzetközi filmfesztiválon, aki a Sziget a szárazföldön című filmje…
továbbhír
Hetedik alkalommal kapott meghívást a legnagyobb presztízsű filmfesztivál felújított alkotásokat bemutató Cannes Classics válogatásába újonnan…
továbbmagazin
Kávézókban cigarettázó napszemüveges fiatalok, párizsi lakások ágyaiban heverő gondolatok, pátosz és kiábrándultság, talajvesztett önámítás és rideg…
továbbhír
Hatodik alkalommal kapott meghívást magyar film a cannes-i filmfesztivál felújított alkotásokat bemutató Cannes Classics válogatásába. A július 6-án…
továbbhír
Idén is szerepel magyar alkotás a cannes-i fesztivál filmtörténeti klasszikusokat felvonultató válogatásában. Sára Sándor 1968-as nagyjátékfilmjét…
továbbmagazin
Ma este elrajtol a 72. cannes-i filmfesztivál: Bacsó Péter klasszikusa visszatér a riviérára, Moldovai Katalin kisfilmje a diákfilmek közt…
továbbvideó
A cannes-i filmfesztivál „Cannes Classics” című hivatalos programjában a Szegénylegények, a Szerelem és a Körhinta után ismét lesz magyar film.…
továbbhír
A tanú eredeti, cenzúrázatlan változatát idén vetítik a 72. cannes-i filmfesztiválon. Jancsó Miklós Szegénylegények, Makk Károly Szerelem és Fábri…
továbbhír
Magyar klasszikust hívtak meg a május 13-án kezdődő 68. Cannes-i Filmfesztiválra: az idén ötvenéves Szegénylegények című kultikus filmet újra…
továbbhír
Cannes-ban volt először látható a Két lány az utcán című André de Toth (Tóth Endre) film restaurált kópiája, mely 2010-ben a World Cinema …
továbbAz alkoholbetegség, a sehová sem tartozás témakörét járja körbe Till Attila harmadik nagyjátékfilmje, az És mi van Tomival?, ami október 31-én kerül a mozikba
Közelebb hozni a periférián élő embereket – Így készült az És mi van Tomival?
Ezt a napot kéne valahogy túlélni pia nélkül
Október végén érkezik a mozikba Till Attila új filmje
a teljes dossziéOktóber 29-én indul az első BIFF, azaz a Budapest International Film Festival a Corvin moziban. A november 3-ig tartó eseményen olyan filmeket láthat először a magyar közönség, mint a Velencében körülrajongott The Brutalist, Andrea Arnold legújabb könnyfakasztója, a Bird vagy épp a német Oscar-nevezés, A szent füge magja.
Horváth Kristóf: Ez egy tiszta lappal induló fesztivál
Keményen dolgozó kisemberek a BIFF-en
A brutalistát is elhozza nekünk a Budapesti Nemzetközi Filmfesztivál
a teljes dossziéSzimler Bálint első nagyjátékfilmje a hazai poroszos oktatási rendszer hétköznapi kudarcain keresztül mutat rá azokra a beidegződésekre és komplexusokra, amik össztársadalmi szinten is nehezítik az életünket.
Ha a szolidaritás tantárgy lenne, biztosan megbuknánk belőle
Mészöly Anna: Csendes, különös lázadásaim voltak
Filmhu podcast #98: Szimler Bálint és Osváth Gábor
a teljes dossziéRendezőnők a magyar filmtörténetben
Nők, akik áttörték az üvegplafont, és rendezőkké tudtak válni a sokáig férfiak uralta magyar filmszakmában. Honnan jöttek ezek az úttörő nők? Hogyan jutottak el az első filmjükig? És hogyan folytatódott a pályájuk? Szederkényi Olga exkluzív portrésorozata a kezdetektől a rendszerváltásig új megvilágításba helyezve vizsgálja a magyar filmtörténetet.
Dr. Balázs Mária, aki öt percig gondolkodhatott, hogy lesz-e ő az első magyar filmrendezőnő
Filmhu podcast #88: Szederkényi Olga és a magyar filmrendezőnők
Riedl Klára, a filmrendezőnő, aki “magyar népi filmmel” futott be 1939-ben
a teljes dosszié